Kas Naujo?

Skautų naujienos

2015-06-01

(NE)TRADICINIAI METODINIAI IR STRATEGINIAI UŽSIĖMIMAI PLEČIANT PATYRUSIŲ SKAUTŲ DVASINIO UGDYMO PROGRAMĄ

Vadovams ir ne tik...

Vadovai ir ne tik, 

noriu pakviesti jus susipažinti su skautiška studija "(NE)TRADICINIAI METODINIAI IR STRATEGINIAI UŽSIĖMIMAI PLEČIANT PATYRUSIŲ SKAUTŲ DVASINIO UGDYMO PROGRAMĄ". Ši skautiška studija susideda iš trijų dalių: vykdyto tyrimo apie vertybinį ugdymą tarp Lietuvos patyrusių skautų, jo eiga ir rezultatai bei vykdyto projekto su Kernavės patyrusių skaučių draugove „Jundos“ aptarimas su papildomais metodiniais ir strateginiais užsiėmimais, nukreiptais į tas sritis, kurios tyrimo rezultatų apibendrinimo metu išryškėjo kaip probleminės. Tyrimo ir projekto metu išryškėjo labai įdomių rezultatų apie dvasingumo, brandos ir kitų vertybių suvokimą. Šioje studijoje siekiama išryškinti svarbiausias rezultatų tendencijas, atsižvelgiant į iškylančias problemas dažnai skirtingai suprantant ir formuluojant tokias sąvokas kaip dvasingumas ir vertybė. Lietuvos patyrusių skautų pasirinkimas tyrimo objektui buvo neatsitiktinis. Į patyrusių skautų kartą žvelgiame kaip į potencialią amžiaus grupę, kuri ateityje taip pat darys prasmingus dalykus skautiškoje aplinkoje, papildys vadovų gretas ir prisidės prie ugdymo programos.

Šios studijos tikslas yra parodyti dvasinio ir vertybinio ugdymo programos plėtimo ir tobulinimo galimybes, atsižvelgiant į mūsų dabartinę ugdomąją kartą bei galimybę gilintis ne tik į tai, ką mes vadovai išgyvename susidūrę su dvasiniu ugdymu, bet ir kaip tai supranta ir vertina mūsų jaunesnieji skautai. Ši skautiška studija gali ne tik padėti atsakyti į kai kuriuos probleminius klausimus, susijusius su dvasiniu ugdymu, bet ir supažindinti su įdomiais faktais ir mintimis, kuriuos mums atskleidė Lietuvos patyrę skautai.

Šioje studijoje taip pat galėsite rasti nemažai (ne)tradicinių užsiėmimų, kuriuos bus galima naudoti ne tik su patyrusiais skautais, bet ir su jaunesnėmis amžiaus grupėmis. Parinkti užsiėmimai labai įvairūs: gausu meno terapijos, lauko žaidimų ir įvairių dvasinio susikaupimo formų, kuriuos lanksčiai galima naudoti metų eigoje. Visą pateiktą užsiėmimų bloką vienija dvasinio ugdymo tema ir siekis ugdyti prasčiau suprantamas vertybes. Visi metodiniai ir strateginiai užsiėmimai, žaidimai buvo parinkti pagal tyrimo metu išryškėjusią probleminę ašį, siekiant plėsti ne tik dvasinio, vertybinio ugdymo programą, bet ir kelti savo kaip vadovų kompetencijas, plėsti akiratį. 

Smagaus skaitymo !

S. sk. Gabrielė Radzevičiūtė